tirsdag den 10. februar 2015

Kapitel 8 - Vi har det godt

Så er det cirka en uge siden, at jeg sidst kom med en opdatering. NYC er dog næsten lige så eksotisk og overraskende, som da det hele var helt nyt. I metroen den anden dag tog en dame, som jeg sad ved siden af sit hæfte op af tasken og begyndte at tegne mig. En anden dag råbte en ældre dame som sad i den HELT anden ende af bussen til mig hele vejen tværs gennem Brooklyn (hvilket er i meget lang tid).  

Men når det er sagt, er det nu begyndt at blive hverdag for os begge to. Mikkel arbejder stadig i bedste Don Draper stil, mens jeg rejser NYC tyndt i forsøget på at hjælpe til med alt det, jeg kan komme til.  

Jeg arbejder som sagt for New York Cares og Food Bank, som begge er to enormt store organisationer. Ind til videre har jeg arbejdet på et hjem for mødre, som har været udsat for vold i hjemmet. Der har jeg undervist mødrenes børn i dans, hvilket både var hyggeligt men også krævende, da deres opførsel tydeligt var påvirket af det faktum, at den opmærksomhed og tryghed de får til daglig er begrænset.  Et andet projekt jeg var med til var Project Runway på et af Brooklyns biblioteker. Her blev der i samarbejde med en masse børn lavet tøj af husholdningsmaterialer.

De fleste projekter her i New York har til formål at bekæmpe sult og fattigdom. Ufattelig mange af New Yorks indbyggere kan ikke brødføde dem selv og deres familie, hvorfor de er afhængige af, at organisationer i byen kan give dem varme måltider og madvarer. I går hjælp jeg til i West Harlem, hvor vi havde Dinner Service for 500 amerikanere og i sidste uge hjælp jeg til hos The Bedstuy CAH Food Pantry. 

Selvom meget af vores tid går med at arbejde hos Anomaly og frivilligt betyder det ikke, at vi ikke får nydt og oplevet byen. I torsdags lykkedes det os at komme med til et af David Lettermans Late Shows, trods Mikkels lettere dumme svar på orkesterchefens instrument. Showet var underholdende og det var som at komme tilbage i tiden, før 00’erne. Sienna Miller var aftenens gæst, ingen af os kendte hende desværre særlig godt. Men underholdende var det.

Weekenden blev brugt på at opleve hippe Williamsburg. En del af Brooklyn som vi begge hurtigt blev ret forelsket i. Her er både hyggelige lidt skæve cafeer og lækre butikker at finde. Så vi fik drukket kaffe af syltetøjsglas, blev fristet til at købe os fattige og spist suppe så vi kunne få varmen.
Samme dag tog vi i biografen om aftenen. En lille skuffelse må jeg indrømme. Nu hvor NYC er så god til at have alverdens ulækre og usunde sager, havde jeg håbet, at biografens udvalg af slik, popcorn mm. ville have været overvældende men nej! Samtidig fandt vi ud af, at i NYC kører man med unummereret sæder, hvorfor vi kom til at sidde knap så godt. Men filmen var god og vi ved til næste gang, at vi skal have slik med og komme i god til.

Om søndagen fik vi løbet os en tur om morgenen, hvorefter turen gik til Park Slope, hvor vi skulle spise brunch.

Det var vist, hvad der var at fortælle i denne omgang. På lørdag er det jo Valentins Dag, hvilket er totalt stort her. Så jeg venter spændt på, hvad Mikkel har arrangeret. :p






1 kommentar:

  1. Ser hyggeligt ud, bare det var mig der var i NYC på valentines, omend det ikke skorter på reklamer herfor i DK

    SvarSlet

Bidragydere