mandag den 19. januar 2015

Kapitel 3 - Hverdagsobservationer 1

Det er den sidste fridag inden det går løs hos Anomaly i morgen. Jeg besluttede mig for lige at tage en togtur ind til Manhattan, for at se mig om og undgå unødig stress i morgen. Lykken står som bekendt den velforberedte bi. Dagens tog- og gåtur afslørede to ting:

1) at verden er afsindigt lille.

2) at det her show ikke er det værste projekt i verden jeg har begivet mig ud i.

Bare for at starte et sted tager jeg lige de to ovennævnte punkter bagfra:
Observation nummer 2) stammer fra den simple kendsgerning at Anomaly har valgt at have kontor i en virkelig cool del af byen. Det meste af Downtown Manhattan er rimelig nice, og Soho (hvor Anomaly ligger) lader ingen ting tilbage at ønske i forhold til de andre Manhattan kvarterer. Økologiske cafeer, grøntforretninger og delier ligger side om side med detailforretninger for nogle af de største brands i verden.a

Bedst af alt var, og dette vil komme som et chok for alle, der kender mig, bogforretningen 'McNally Jackson'. Det er heldigvis ikke en kæde, og derfor kan de gøre tingene lidt mere som det passer dem. Det betød blandt andet at jeg ikke kendte en eneste af titlerne i vinduet, og det betød, at de lige inden for døren havde deres egen trykkemaskine stående. Bare sådan lige for det tilfælde, at man selv synes man havde skrevet noget fedt, og gerne ville have det ud på papir. Jeg mener bare... HVOR SKØNT KAN DET EGENTLIG BLIVE? McNally Jackson - jeg er fan.

Observation nummer 1) af de to ovennævnte jeg har gjort mig på dagens ekspedition - den at verden er utrolig lille - var et produkt af min togtur ind til Manhattan. Jeg steg på toget midt i Brooklyn (for der bor jeg), og allerede efter to stop steg en lystigt konverserende familie ind i toget. Det lignede umiskendeligt et par på mine forældres alder, der havde inviteret deres børn med påhæng på en tur til det Store Æble. Det kan på nuværende tidspunkt ikke komme som en overraskelse for nogle af mine læsere, at de talte dansk. Jeg mener... Jeg har ligesom lagt ret meget op til det.

Og sådan kom det hjemlige lidt for tæt på. Jeg mener bare... Jeg prøver virkelig at vænne mig til, at jeg skal rent faktisk skal lede ret aktivt, hvis jeg skal finde et menneske i lokalområdet, der ikke er chokoladefarvet. Jeg gør mit allerbedste for at bilde mig selv ind, at Julie og jeg har indledt os på noget ganske eksotisk ved at tage herover i et halvt år. Som sådan bliver min fornemmelse af at være opdagelsesrejsende i fremmed og ukendt territorium på det kraftigste kompromitteret af, at en dansk familie vælger at holde ferie lige midt min helt personlige jungle. Det kan de helt ærligt ikke være bekendt.

Ikke dermed sagt at Julies og min familie ikke er velkomne - jeg glæder mig helt vildt til at se Jer herovre, og til at lege opdagelsesrejsende sammen med jer! Men det betyder ikke at alle mulige andre familier behøver kommende rendende.

Tonen herover til trods var det faktisk meget hyggeligt, at nogle stod der midt i MIT Brooklyn-tog og sludrede på dansk. Det gør faktisk nok mest af alt bare, at jeg glæder mig endnu mere til at have nogen at dele Brooklyn og Manhattan med.

Her er dagens billeder. De er fra togsstationen ved Myrtle Avenue (i Brooklyn) og omegn.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bidragydere